Summa sidvisningar

söndag 8 augusti 2010

Funäsdalen











Nu har vi kommit till Funäsdalen. På vägen hit stannade vi till på en naturrastplats och jag tog mig för att knacka lite på AC n. Tjohej det började rinna vatten under bilen, så nu vet jag var dräneringen löper ut från ACn, inne i en balk, så jag kommer inte åt att peta in en ståltråd för att rensa. Jag får hoppas det fortsätter med hjälp av min knackning.




Framme hos Sverre Wessels camping upptäckte vi att där bara stod två vagnar. Jag tågade in i huset och träffade Stina, Sverres fru 85 år, hon berättade att Sverre dog 2003 och sedan har hon inte bedrivit någon camping. Jo gamla kändisar är alltid välkomna, så nu bor vi på campingen. Ett härligt väder ca 30 grader och sol. Imorgon ska vi se oss om i byn.

1 kommentar:

  1. Sverre wessels camping....... man blir ju lite nostalgisk :)
    Här hemma har det regnat hela dagen så någon vattning utomhus hemma hos er kändes inte så nödvändigt idag ;)
    Tråkigt väder = IKEA
    Vi var inte ensamma om den ide'n kan jag säga ;)
    Nu är vi på "friggebodsfest" i Rinkaby och inviger den nybyggda och nymålade friggeboden.

    SvaraRadera